Vliegen naar Anchorage

20 juli 2014 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

En eindelijk is de KL605 dan in SFO : dik 3 uur later dan gepland, maar verder soepel : koffers snel, geen rij voor de customs en hopla, we zijn weer samen. Korpie hug gedaan, liedje gezongen en effe in de frisse buitenlucht gehapt.
Hadden geen tijd meer om de stad in te gaan, en dus naar terminal 3 gewandeld voor de vlucht naar Anchorage. Soepele check in, alhoewel het altijd een hele uitdaging is om het taaltje te verstaan dat de check in medelander spreekt, 'ke i c aidee ' ?! Nou spreek ik best een woordje Engels maar wat ze er zelf vaak van bakken die Amerikanen … zijn waarschijnlijk net aangekomen hier.

Maar ook hier slaan we ons vriendelijk lachend maar inwendig zwaar geirriteerd doorheen.
Hapje doen, slokje en plasje en dan in de plane, United dit keer.

Kleine 5 uur vliegen, en dat is toch wel de hamer voor de dames ; de dag wordt nu wel erg lang .. Gelukkig worden ze vergezeld van een uitgeslapen reisleider die zingend en  lachend het voortouw neemt ..

Om middernacht landen we in Alaska, niet echt donker, maar wel regendruppels. Maar dat hoort erbij zeggen ze hier. Grappig joh, kom je op t vliegveld van Anchorage aan en meteen wordt je met de couleur locale geconfronteerd ; hoog gehalte buiken met baarden, en hengels in de hand. Lijkt wel of iedereen hier met een hengel en stoere blik rondloopt.. Ook geen 'golfshop' maar een 'camouflage shop' , soort van alles wat je bij xenos kan kopen maar dan in camouflagekleuren ...

Met shuttle naar hotel in de stad en dan meteen slapen. Boem weg.

Morgen wordt een niet veel doen en check list dagje ; laatste benodigde muggennetten, regenkleding en andere verstandige dingen kopen, om dan maandag de camper op te gaan halen.

Tot zover, alle liefs !

1. Peter en Jen:
    20 juli 2014
    Veel plezier!
  2. Opa bo en oma lady:
    20 juli 2014
    Fijn dat jullie er zijn. Wij zijn er ook. Alles o.k.
    Maak er samen een fijne tijd van.
    Dikke kus van ons.
    Wil.