Anchorage relax

21 juli 2014 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Het is nu zondagavond half 11 en de zon schijnt me nog steeds fel in de ogen ; hij is weliswaar bezig met ondergaan, maar dat lukt hier niet zo J

Een rustige dag vandaag. Soort van uitgeslapen, ontbijt en een huurauto geregeld, toen op jacht naar een sport / kampeerwinkel. Snel gevonden, en de laatste dingetjes ingeslagen ; voor onze kanotocht van de komende dagen is alle kleding die niet puur synthetisch is, verboden, en we moeten voorbereid zijn op alle weertypen tussen storm en zon, tussen ca 10 en 25 graden. De weersverwachting voor vandaag was bewolkt en regen, en zo begon het ook, frisjes zelfs, maar opeens waren alle wolken weg en werd t gewoon echt warm. T weer veranderd hier waar je bijstaat. Een beetje door de stad gewandeld ; marktje, downtown gesouvenird en gezellig geluncht op een dakterras met uitzicht op een container haven. Da’s ook Alaska.

Aangevallen door vader en moeder meeuw toen we nietsvermoedend te dicht bij een paar meeuwenkuikens kwamen die blijkbaar uit een nest gevallen waren, Starbucks en toen een beetje rond Anchorage gereden.

Dit leidde via nog een mall naar de avondmaaltijd in een italiaanse burger tent ; de naam klonk Italiaans, het menu was in t Italiaans geschreven, en ze zeiden dat t pasta en pizza was … maar t smaakte naar hamburger. Goh wat hebben we gelachen om niks, als een stelletje pubers zijn we lachend en gierend door de helft van de maaltijd gegaan en toen was t genoeg ; via een goede bak starbucks back naar het hotel. Spullen een beetje georganiseerd en morgen de camper halen !

De zon schijnt nog steeds, kwart voor elf nu, we gaan slapen !

Alle liefs

1. Cocky Korpershoek:
    21 juli 2014
    Erg leuk alles te lezen, dikke kus
  2. Opa bo en oma lady:
    Hallo daar,
    Na 33 graden is het nu dus weer 23 . Even afkoelen dus, dus wel lekker.Even een vergissing recht zetten.We gaan dus pas zaterdag 9 aug. terug naar de flat,dus zijn we 3 weken hier, en niet veertien dagen. Liefs van ons. Veel plezier!
  3. Jan Steenstra:
    21 juli 2014
    Ik ben jaargenoot van Wim Korpie en vriend van Cocky (oma).
    Het lijkt mij heel spannend jullie reisverslag te volgen.
    Alvast dank daar voor. Jan
  4. Ewout:
    Hallo Jan,
    hartstikke leuk dat je de trip meevolgt !!
    Hartelijke groet, Ewout