Naar het zuiden

23 juli 2014 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Camper halen! Vroeg eruit, en via de car rental return met taxi naar Great Alaskan Holidays om onze motorhome op te halen. T is een iets groter ding dan we gewend zijn, maar aardige toegift is de generator die warmte en stroom kan produceren mocht dat nuttig worden. Da's ergens toch wel een geruststellende gedachte als we (je weet maar nooit) bijvoorbeeld tv willen kijken...
De RV is lekker groot, als de 50 gepasseerd bent is een beetje meer bewegingsvrijheid niet verkeerd ; voel je je pijntjes minder. Voorlopig is het een prima ervaring .

Inruimen, en op naar de Safeway voor 2 karren vol voeding en andere lekkernijen. Ook homedepot wordt aangedaan voor een bijl, dan starbucks en lunch, en dan tuffen we naar het zuiden. Geen lange rit vandaag, voornamelijk langsde zee richting Seward. Met iedere bocht in de weg wordt de omgeving fraaier : rechts de zee, links stijle bergen, en recht vooruit steeds meer sneeuw en gletschers. Paar keer stoppen onderweg, fotootjes. Prachtig. We besluiten na een uurtje of 2 een camping te zoeken, heeft 11 plekken en er zijn er nog een paar vrij. Bear Lake. Waarschijnlijk heeft hier ooit een bear gestaan, maar wij zien m niet. De site heeft enorme grote metalen food lockers waar je eten in op kan bergen ; in een tentje slapen  met voedsel is hier blijkbaar niet aan te bevelen ; iets of iemand zou het er eens uit willen halen .. Er zit weinig tot geen vis in t riviertje zien we dus met die beren zal t vandaag wel meevallen. We kaarten wat, wandelen wat langs een fraaie trail langs een riviertje, en eten overheerlijke Hot Dog. Ik kan dutch blitz echt niet meer bijbenen ondertussen ; zelfs uiterst ingenieus valsspelen helpt me dus ook niet meer. Maar ach, we hebben lol. (En Effie is de echte blitzmeister - dmv cheating)

DSC_9606

Kampvuurtje met marshmellows en als de zon nog schijnt om 11 uur gaan we plat.
Koude nacht. Alle dekens in de camper blijken nuttig.
De volgende dag(vandaag dus) gaan we op t uiterste gemakkie naar Seward, waar we om half 8 vanavond briefing hebben voor onze kano tocht morgen. Alle liefs van ons !

1. Cocky Korpershoek:
    23 juli 2014
    Prachtige foto's, schitterend en zo te zien mooi weer.
    Geniet van alles, ik denk aan jullie, veel liefs
  2. Marina:
    23 juli 2014
    eerlijkgezegd GEEN IDEE waar jullienu precies zitten..ik moet het eens opzoeken op internet..dus gevlogen naa Alaska,...het ziet er heerijk ontspannen uit, ishet weer te doen? niet te koud? ik had vrienden die er een maandje geleden waren en het erg koud was..maar goed jullie houden daar ook van..tot de volgende