Seward

23 juli 2014 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

Het is hier nu dinsdagavond, we zijn in Seward, ten zuiden van Anchorage aan de kust, het Kenai schiereiland. We komen net terug van de briefing voor onze ‘over night’ canoe trip. Morgen om 7 uur stappen we op een boot, nemen kano’s en tenten mee en gaan dan naar Aialik. Een baai waarin een paar gletschers uitkomen, waar we ons tentje opzetten op het strand, en dan twee dagen gaan kanoen. Super spannend ! Veiligheid, beren en poepen zonder toilet. En dat allemaal op een uiterst milieu vriendelijke manier ; we laten niets achter. Ook geen poep. Dat gaat wat worden J

Vandaag was een prachtige dag ! De zon straalde en we zijn op ons gemakje van de Portage Creek vallei naar Seward gereden. Hoge bergen, meren, sneeuw. Mooi man.

Ongelooflijk dat we hier gewoon op zeenivo zitten en dat er gletschers in de zee of meertjes uitkomen. Die dingen zijn bijna overal ; monden uit in een meertje waarin dan grote blokken blauw ijs drijven. Machtig mooi.

GOPR0774

Nog even gestopt in Moose pass voor een ijsje. Wat een gribus boel ; paar huisjes, duister. Toen naar de Exit Gletscher vlakbij Seward. Auto geparkeerd en een paar kilometer gewandeld naar het ijs. Door het bos, berenspray bij de hand. Warm, en erg mooi. Geluncht aan de rand van het ijs. In Seward staan we op een gemeentelijke RV campsite, zeg maar parkeerplaats, direct aan de zee. Hoge bergen met sneeuw om ons heen. Meiden konden al die lange haren op hun hoofden wassen. En het gaat waaien, en wordt steeds donkerder .. belooft wat voor morgen. Maar ach, dat is ongeveer 100 km hiervandaan, dus het kan alle kanten op.

Gegeten bij een grieks restaurant, heerlijke italiaanse pizza besteld, en schunnig Alaska bier.

Dat was t vandaag , nu zo slapen, morgen om 6 uur eruit met onze gidsen Josh en Trent mee, kanoen, varen, kamperen. Beetje spannend wordt t wel. Volledig weg van de bewoonde wereld, geen wegen, gelukkig wel radio en satelliet telefoon mee. Ik zal maar niet vragen of we er wordfeud op kunnen doen  …

Alle liefs van ons, we gaan nu even een kleine 48 uur onbereikbaar zijn, oh wat klinkt dat heerlijk !

1. Cocky Korpershoek:
    23 juli 2014
    Heel spannend, wacht met ongeduld op het volgende verhaal, liefs liefs
  2. Opa bo en oma lady:
    24 juli 2014
    Hy! Gos wat zien jullie er weer gezellig uit. Helemaal goed.
    Fij hè Ef dat niemand dat enorme gat in je broek kan zien.Dat moet goed voelen. Hier is alles goed. Niet meer zo heet. We amuseren ons wel. Slaap lekker in jullie tentjes. Liefs van ons. By!