Aangekomen in Shearwater

6 augustus 2014 - Central Coast A, Canada

Wij dus in Vancouver aan gekomen s avonds, hadden hotel op het vliegveld geregeld. Was wel lekker, t is hier ook een uurtje later dan in Alaska, dus koffers op de kamer en toen eten. Soort van chique, was een beetje een cultuurschokje, en t eten duurde ook ‘chique’ lang. Wat een onzin is dat toch, maar goed, was heerlijk maar we lagen pas laat op bed. De dames nog even in het bubbelbad en om half 8 weer paraat. Ontbijt en naar de South Terminal voor een vlucht van Vancouver naar Bella Bella, met een tussenstop in Port Hardy op Vancouver Island. Lekker in zo’n 40 persoons propeller vliegtuig van voor de oorlog (waarschijnlijk de eerste ..), maar t bleef allemaal in de lucht en er viel niets vanaf of zo. Was eigenlijk een ‘bekende’ reis, aangezien we m vorig jaar ook al zo gemaakt hadden. Bella Bella is echt niet veel, voornamelijk ‘first nations’ / indianen die hier wonen ; een zigeunerkamp lijkt het nog t meeste op, en t vliegveld heeft nog steeds die bouwkeet waar je koffie kan krijgen en kan inchecken. Er stond een busje klaar om ons een kilometer of 2 naar beneden naar de haven te rijden, waar we direct op de watertaxi naar Shearwater gingen ; een haven resort 10 minuutjes varen, waar we overnachten om morgenvroeg opgepikt te worden naar Klemtu en de Spirit Bear lodge. In shearwater worden we al verwelkomd door de plaatselijke zeearend die het komen en gaan hier nauwlettend in de gaten houdt.

Heerlijk weertje, warm, zon, en geluncht in Shearwater, beetje geluierd en van de zon en het haventje genoten, en toen op het terras aangeschoven voor borreltje en diner. Burger, pizza’s en een salade. Paar potjes dutch blitz met Ef als winnaar en toen naar bed. Morgen om kwart voor 8 gaan we met de boot naar Klemtu, en daar dan de komende 4 dagen op wildlife safari.

Dikke kussen !

1. Opa bo en oma lady:
    7 augustus 2014
    Hallo, ik probeer af en toe op de kaart die in de boekenkast hangt jullie route bij te houden, maar soms ben ik echt de weg kwijt.
    Prachtig die arend.
    Nog twee daagjes hier.
    Liefs van ons.
  2. Cocky Korpershoek:
    7 augustus 2014
    Heel fijne dagen, hoop dat jullie de spirit bear vinden, veel liefs, dag dag
  3. Marina:
    7 augustus 2014
    wow wildlife safari, moet geweldig zijn !!!!