Via Vancouver naar Klemtu

5 augustus 2014 - Vancouver International Airport, Canada

En nu ondertussen in Canada aangekomen. Geen idee wat voor een dag het is, dinsdag avond geloof ik. Vanochtend idd uitgeslapen en alle koffers om- en herpakt. Nu komen we hier zo vaak maar iedere keer neem je weer te veel mee op de een of andere manier. Tegen half 12 zijn we dan klaar en gereed voor ontbijt en verdere reis. Omdat we om 3 uur vliegen gaan we maar meteen naar t vliegveld waar we ons in de starbucks nestelen. Gratis wifi om het contact met de wereld te onderhouden en diverse hapjes om de magen te vullen. Wederom schijnt het zonnetje. Door de douane een mix van healthy and greasy lunch, en dat met air canada naar Vancouver, waar we vanavond aankomen en dan morgenochtend vroeg doorvliegen naar onze volgende lodge en avontuur ; Spirit Bear.

De vlucht zal dan gaan van Vancouver naar Port Hardy en vervolgens Bella Bella, om dan met de boot bij onze eerste overnachting in het plaatsje Shearwater te komen. Vandaaruit dan de volgende ochtend met de boot naar Klemtu. That’s the plan, we gaan weer naar de kust, rainforrest en zo, hopelijk het nodige aan wildlife en lekker geestelijk bijtanken.

Dikke kussen !

BTW, ook nog een filmpje erbij gezet

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cocky Korpershoek:
    6 augustus 2014
    Wat een enig filmpje waar de beer uit het water klimt en op het land verder gaat, goeie vliegreis, liefs, liefs
  2. Ewout:
    7 augustus 2014
    Hoi Hoi, nee hoor, ik had eerlijk gezegd ook geen idee dus heb ik het even aan Kaat en de meiden gevraagd en het is op zich best wonderlijk, die zalm wordt gewoon als een zilver/grijze vis geboren in een riviertje, gaat dan naar zee voor een paar jaar waar hij groot groeit (sommige soorten 2 jaar, andere wel 5 of 6 geloof ik). Dan tegen het einde van zijn leven gaat ie terug naar de plek waar ie geboren is, en als ie dan van het zoute zeewater in het zoete rivier water komt gaat ie van kleur en deels ook vorm veranderen, en maakt ie zich klaar om eitjes te gaan leggen. Daarna gaat ie dood, en is dan het perfecte voedsel voor de beren (hoewel ze een levende zalm ook heerlijk vinden ..)